Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، پوریا ذوالفقاری در ابتدای این نشست اظهار داشت: در زمان اکران فیلم در جشنواره مامور شدم از نیما جاویدی برای مجله فیلم مصاحبه بگیریم و الان صحبت درباره فیلم برایم کمی سخت است. نیما جاویدی بعد از فیلم ملبورن با مدل اجتماعی و قابل قبول برای فستیوال های خارجی با حضورش در جشنواره های بین المللی با فیلم سرخپوست برای مخاطب همه را غافلگیرکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که اکثر کارگردان ها با حضور در این جشنواره ها روند فیلم سازی خود را کمتر تغییر می دهند.

کورش جاهد اظهار داشت: این فیلم ساز جوان بعد از ملبورن با سکانس هایی در آپارتمان این بار با اکسسوار، طراحی لباس، فضاسازی با تاریخ گذشته و داستانی متفاوت توانست با اقبال گسترده ی مخاطب رو به رو شود. در این میان بازی گرفتن از بازیگرانی چون پریناز ایزدیار و نوید محمد زاده، فضا و فیلم نامه ی متفاوت، نام فیلم، همه و همه نشان از جسارت کارگردان دارد.

حضور مددکاراجتماعی خانم در بازه زمانی فیلم سرخپوست  

جاویدی خاطر نشان کرد: در این باره تحقیق کردم در دهه چهل خانم ها و آقایان به طور داوطلبانه با حقوق کم به منظور پیشرفت و ارایه تصویر جهانی به عنوان مددکار اجتماعی با نیت انسانی در زندان ها حضور می یافتند.

جاهد: آیا سرخپوست از نوع القابی است که در زندان بین زندانی ها رایج است؟ 

جاویدی یادآورشد: برایم مهم بود از لقب احمد سیاه پوست استفاده نشود چون سیاه پوستان در ادوار مختلف تن به بردگی دادند اما سرخپوستان همواره برای دفاع از حقوق خود مقاومت کردند و جنگیدند. احمد سرخپوست هم حاضر بود تیر بخورد ولی بالای دار نرود و حتی زمینش به دست دیگران نیفتد.

چرا شخصیت های شما در دو فیلم «ملبورن و سرخپوست» انتخاب از روی عدالت خواهی بود یا انتخابی شخصی با رویکرد شما به شخصیت انسانی است؟

جاویدی تاکیدکرد: این بخشی از نگاه و اعتقاد من است که تا برسر دوراهی قرارنگیریم نمی توانیم تصمیم درست بگیریم.  

یکی از مخاطبان که چند بار فیلم را دیده بود از دریافت هایش با نگاه مجدد به فیلم گفت : امروز لایه های معنایی دیگری را از فیلم دریافت کردم. بار اول کار سرگرد نعمت جاوید و گذشت او بعد از تلاش هایش برای دستگیری سرخپوست برایم تعجب آور بود . وی تغییرات آب و هوایی، مکانی که سرگُرد با سرخپوست صحبت می کند، رنگ آبی در فیلم که در اکثر نقاشی های قدیس ها با این رنگ رنگ آمیزی می شوند، بازی مرگ که در طول فیلم مشاهده می شود و در واقع سرخپوست به مرگ پناه می برد و در بخشی که دار آویزان است مخفی می شود و یا کسی که محکوم به مرگ است زندان بان را به مرگ تهدید می کند همه و همه فیلمی جذاب را پیش روی مخاطب قرار می دهد.

وقتی مخاطبان و منتقدان چندبار فیلم را می بینند به جواب و کُدهای بیشتری می رسند 

جاویدی خاطر نشان کرد: اکثر مخاطبان و منتقدان وقتی چند بار فیلم را می بینند به جواب ها و کُدها و کاشت های بیشتری دست می یابند. سعی کردم کمی مینیمال با کُدها برخورد کنم و دوست داشتم تهدید و مرگ تا آخر فیلم باشد و مخاطب در پایان سور پرایز شود.

مخاطب با تعلیق وکارگردانی فیلم در اکران عمومی جشنواره شوک می شد

جاویدی تصریح کرد: ما در تدوین سکانس های پایانی دو دیالوگ داشتیم؛ مدیر فرودگاه شاکی بود که زندان به چه دلیل به موقع تحویل نشده است. مدیر فرودگاه عصبانی پیش روی رییس زندان به شهربانی زنگ می زند تا ساعت مقرر زندان تحویل شود. روال فیلم طوری بود که به بخشیدن سرخپوست منتهی می شد و در پایان فیلم مخاطبان دو دسته می شدند .

جاویدی: در خصوص ماشین ژیان که البته سال 49 وارد ایران شد و وجود تعاونی ها کمی اغماض انجام شد. در بخش جلوه های ویژه انچنان قوی هستیم که به هند و مالزی هم خدمات می دهیم.

جاویدی تاکیدکرد: در سفرهایم برای فیلم ملبورن متوجه نگاه تحقیر آمیز به سینمای ایران شدم و حس کردم با همه ظرفیت هایی که در تکنیک، جلوه های ویژه، داستان گویی، طراحی صحنه در سینمای ایران وجود دارد باید ریل منتهی به فیلم های اجتماعی با درون مایه ی فقر و فضای غمگین را بشکنیم .

وجود 6 سطح اخلاقی در فیلم سرخپوست در نگاه مخاطب 

صحبتهای یکی از مخاطبان:آدم ها 6 سطح دارند؛ در بچگی از ترس تنبیه برخی کار ها را انجام نمی دهند بعد به خاطر ترغیب کار می کنند در سطح اجتماعی از ترس معلم و پلیس به قوانین احترام می گذارند و در سطح پس عرفی به خاطر جامعه و قانون گاهی دیده می شود کار خوبی است که با اخلاق و انسانیت عجین است مثل کار سرگرد این فیلم البته شاید حس سرگرد به مددکار زندان هم بی تاثیر نبود . در مجموع این فیلم از نظر روان شناسی و اخلاقی فیلم قابل قبول و تاثیر گذاری بود و ما هر 6 سطح را در فیلم می بینیم.

ذوالفقاری تاکید کرد: سینمای ایران در زمینه ی فیلم نامه نویسی و کارگردانی ضعیف است اما در تکنیک افراد برجسته ای در سطح بین المللی دارد و اکران این فیلم در دنیا با محبوبیت و جذابیت فیلم و موضوع آن برای مخاطبان جهانی مورد توجه قرارگرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوایی فرهنگ و هنر فقر کورش مصاحبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم, احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود‌. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود‌. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد : درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند‌ چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه‌ تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین کسی که بایرن را رد نکرد: برادرزاده پدرخوانده!‏
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید! (+فایل صوتی)
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید!
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر